Mencari Redha Ilahi


24 Mei 2010

Hati ini

Hati ini masih sepi
Menanti tidak kunjung
Entah di mana nak ku cari lagi
Hingga aku pasrah dengan ketentuanNya
Sebagai hambaNya
Doa kupanjatkan tiada putus
Munajat moga Dia menemukan aku
Jalan yang terbaik
Setelah berbagai dugaan aku tempuhi
Aku redha
Andai sendiri itu baik untukku seumur hidup ku
Akan kuabadikan hidup dan matiku untukNya
Mencari redha ibubapaku untuk rahmat dan kasih sayangNya
Menemukan silaturahim keluargaku, sahabat-sahabatku, guru-guruku
Hingga tiada lagi hutang apapun
Mencari keberkatanNya
Memaafkan
Agar aku tenang bertemuNya nanti
Insya Allah
Aku bersyukur kepadaNya
Kerana Dia sentiasa di sisiku saat aku memerlukan
Pintaku padaNya

“Ya Allah, kurniakan kami rahmat dari sisiMu, dan berilah petunjuk kepada kami dalam urusan kami dengan segala petunjuk. Mudahkanlah urusan kami, ya Allah. permudahkanlah, jangan disulitkan kerana Engkau Maha Memudahkan, segala yang susah adalah mudah bagiMu. Ya Allah, sempurnakanlah dengan segala kebaikan dengan rahmatMu, Ya Allah, wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani. Amin Ya Rabbal Allamin” .

1509pm 250809

Norfazihah Hani Binti Abnol Kassim
152, Selasar Rokam 14
Kampung Seri Ampang B
31350 Ipoh
Perak Darul Ridzuan
019-4403563
 
suntingan 1234pm 25mei2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan