Mencari Redha Ilahi


09 Jun 2010

Jihad Si Penggunting Rambut ?

Jihad Fisabilillah ?
Jihad Ekonomi ?
Jihad Si Penggunting Rambut ?
Bagaimana hendak memulakan bicara, ya?
Hmmmmm

Satu soalan untuk ditujukan kepada semua Muslimah termasuklah diri saya semdiri.
Anda menggunting rambut di mana?


Untuk para suami solehin, anda membenarkan isteri dan anak-anak anda menggunting rambut di mana ya?

Di rumah, Alhamdulillah.

Di Salon Kecantikan milik wanita Islam? Tapi, .......

Berapa sangatlah Salon Kecantikan milik wanita Islam yang ada perkhidmatan menggunting rambut?

Hmmmm tiada pilihan. Kasihan kepada diri saya sendiri dan anda juga.

Di kedai mamak? Ini dah parah dah ni.............

Di salon rambut milik wanita bukan Islam?

Tidakkah anda tahu aurat wanita kesayangan anda itu di hadapan wanita bukan Islam adalah sama seperti aurat di hadapan lelaki bukan mahram?

Hmmmm, fikir-fikirkanlah. Jihad Fisabillillah. Tak perlu jual barang, Cuma jual perkhidmatan dan kemahiran. Menggunting Rambut.

Kalaulah saya bukan OKU, memang dah lama saya buat bisnes ni.

Boleh kaya tau. Pahalapun dapat, banyak.. Millionare.......

Lumayan, sememangnya berbaloi. Perlaburan di dunia dan di akhirat, Insya Allah.

Saya mencabar anda wahai saudara-saudara seMusllimah yang saya sayang sangat-sangat.

Buktikan, Jihad Fisabillillah. Jihad Si Penggunting Rambut. Semoga anda berjaya di dunia dan akhirat, insya Allah.

Wallahualam.

1 ulasan: