Mencari Redha Ilahi


10 Jun 2012

"Terbaiklah" dengan terbaik

Godaan............
Bagaimana bila rasa nak menggoda, tergoda atau digoda?

"Jauhkan saja."

Andai tak boleh?

"Oh, tak boleh, ya? hmmmm"
"Apa yang anda tak suka makan?"

Jeruk, hihihihi

"Oh, adakah anda suka menyediakan jeruk di rumah?"

Tidak.

"Adakah sama dengan soalan yang ditanyai dengan 'jeruk' ? Kalau tidak suka, tak beli..Kalau tidak mahu, jangan dekati."

Sebenarnya saya berdakwah kerana saya nak ubah perangai itu, hehehehehe.

Allah Subhanallahtaala berfirman di dalam Al-qur'an :

Yusuf (merayu kehadrat Allah Taala dengan) berkata: "Wahai Tuhanku! Aku lebih suka kepada 'penjara' dari apa yang perempuan-perempuan itu ajak aku kepadanya. Dan jika Engkau tidak menjauhkan daripadaku tipu daya mereka, mungkin aku akan cenderung kepada mereka, dan aku menjadi dari orang-orang yang tidak mengamalkan ilmunya". Surah Yusuf, Ayat 33

'Penjara'kanlah hati dan nafsuku daripada melakukan dosa kepadaMu, Ya Alllah.". Alhamdulillah, itulah kisahnya.

Berbaiklah dengan yang terbaik. Semoga berjaya dalam Rahmatullah, insya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan