Mencari Redha Ilahi


06 Jun 2012

Fikirlah

Jika ditanyakan apa di fikiranku, nanti jawabnya aku sedang mencari ilham. Jika ditanya apa di otakku, aku sedang berperang menawan saraf-saraf berpenyakit . Jika ditanya apa ada di hati, bergelodaklah jiwa menentang nafsu, melawan godaan syaitan. Hati merintih, mencari sesuatu, yang entah bila akan punya hasilnya. Namun, senyumlah kerana sinar matamu itu mampu membuatkan hatiku kembali tenang, insya Allah.
 
Kerap terlupa, itu jawapan sering diberi, rupa-rupanya petanda awal kesakitan menjalar ke saraf, menerjah ke fikiran, Namun siapa tahu itu tandanya epilepsi. Kekecewaan mula melanda, Banyak perkara terpaksa dikorbankan, memasak, cita-cita untuk belajar lagi, dan percintaan. Tetapi ada hikmah yang terhimpun, terlalu banyak.

Kasih sayang dan Rahmatullah, Siapa sangka saya boleh menulis, punya bakat. Kenapa tak disedari dulu? Walau pernah menang anugerah khas pertandingan menulis sajak peringkat sekolah. Alhamdulillah. cuma tak termampu untuk menghasilkan cerita.  Keindahan tetap ada. seumpama wanita pendiam berbicara lembut lidahnya, penuh hikmah terukir di sini.Insya Allah. Alhamdulillah. Kalau tulis surat cinta, memang 'power' hhehehehehe Pakwe saya tahulah. Dakwah, dakwah, dakwah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan