Mencari Redha Ilahi


05 Disember 2010

kasih................

entahlah keresahan jiwa ini
entahlah kerendahan hati
kadang-kadang dicabar
nafsu kemarahan
walaupun aku sayang sangat kepada mak
aku tak menemui jalan keserasian itu
aku anak paling degil, tak dengar cakap
suka membantah, memberontak, membentak
aku rasa sedih sangat dengan sikapku ini
di mana nak aku cari jalan penyelesaiannya
menitik air mata daripada hati kecil ini
terlalu kerdil bila mak memulaukan aku
aku rindu kat mak
aku inginkan ciuman dan pelukan ikhlas dari mak
aku nak cium dan peluk seikhlasnya
maafkan aku, mak
aku tak mampu nak jadi anak terbaik untuk mak
tapi yakinlah aku sayang mak setulusnya
demi Allah, aku sayang sangat-sangat kat mak
cuma aku belum mampu untuk jadi anak yang terbaik kepada mak
maafkanlah...............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan