Mencari Redha Ilahi


23 Julai 2012

Keyakinan yang sejati

Di balik cerminan mimpi
Ada yang tersirat 
Tanpa aku tahu rahsianya
Walau telah aku mencari
Menelusuri kembara 
Menerobosi di celahan kaca yang pecah 
Namun aku belum temui apa hikmahnya 
Lalu ia menjerut fikirku

Membawa halilintar serta awanan hitam
Membelah bumi tanpa ada belas 
Menghancurkan keheningan malam 
Namun itu cuma panahan buat syaitan laknatullah 

Aku yakin 
Biar segunung dosaku 
Tetap setia kasihNya menanti 
Lalu mencurah 
RahmahNya buatku, insya Allah

Pintaku, sedayaku
Walau cinta ini pernah datang dan pergi
Kurniakanlah hati ini kepada yang berhak

Ya Allah, seandainya dia baik untuk aku demi duniaku dan akhiratku, maka pertemukan serta kekalkanlah jodoh antara kami dengan kemesraan dan kelembutan kasihMu
Aku rela kepadanya
  
RedhaMu adalah milikMu walau di mana saja aku berada

*Agak lama tak menulis ayat-ayat cinta begini. Alhamdulillah, Allah Subhanallahtaala memberikan ruang dan peluang itu. Manfaatkan*- 

Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak, semoga ada kebaikan melimpahi, insya Allah.

Wallahhua'alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan