Mencari Redha Ilahi


25 Julai 2012

Apa ditulis, itulah saya pada hari ini

Yakinlah anda boleh menulis, percayakan apa yang ditulis. Dengarkan apa yang ditulis. Baca dari hati nurani.
Tulislah apa yang diketahui. Apa yang anda tulis itulah keperibadian anda,.itulah diri anda. Cerminan minda.
Sama ada hari yang anda lalui ialah hari yang menggembirakan, kelakar, dendam, serius, sensitif, sedih, jatuh cinta. Apa saja.
Lebih realistik anda menulis, itulah diari anda sebenarnya pada hari ini. Lebih mudah untuk pembaca menerimanya
Anda tidak perlu berlakon, cuma baca kuat-kuat dan dengarkan apa yang anda telah nukilkan. Itulah kehidupan.

Jika hari ini saya menulis tentang keceriaan, kegembiraan, insya Allah itulah saya pada hari ini. Hati yang penuh keceriaan. 
Jika hari ini anda baca karya kesedihan, itulah saya sebenarnya pada hari tersebut. Saya memohon ketenangan daripada Allah Subhanallahtaala.
Jika ada hari yang Allah Subhanallahtaala takdirkan saya jatuh cinta atau terpaut hati kepada seseorang. Saya akan menulis tentang cinta 
Cuma bezanya saya mengaitkan konsep keTuhanan di dalam setiap karya saya, insya Allah. Ada Allah Subhanallahtaala. Saya mengadu ketidaksempurnaan saya kepada Allah Subhanallahtaala..Saya memohon Rahmat Allah.

Wallahua'alam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan