Mencari Redha Ilahi


08 November 2011

Indahnya hidup andai bersyariat (pencarian hari lahir ke30)

Alhamdulillah, hari ini hari lahir saya yang ke 30. Semoga ia memberi kebaikan dan keberkatan daripada Allah Subhanallahtaala buat semua insya Allah.
Kadang-kadang orang menyambut hari lahir dengan kegembiraan, namun untuk apa keseronokan itu? Anda tahu, ia membuatkan saya merasakan dekat sangat dengan kematian. Hidup saya untuk dunia ini kalau boleh saya nak 1000 tahun, saya nak kaya, nak sedekah banyak-banyak kat orang. Tapi itulah umur saya ni baru 30 tahun, belum cukup ibadat untuk mengadap Allah Subhanallahtaala, cita-cita saya nak pergi beribadah di Mekah. Sekarang hari raya idul adha. Tengok gambar kaabah, rindu sangat. Sesungguhnya saya masih mencari "apa itu keindahan hidup bersyariat".
Wallahhua'alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan