Mencari Redha Ilahi


22 November 2010

Bagaimana genetik @ keturunan mempengaruhi saya untuk menjadi pendakwah?

Perlayaran jauh berhijrah meninggalkan tanah asal di Banda, Acheh, Indonesia ke Teluk Intan, Perak Darul Ridzuan, Malaysia besar hikmahnya,

Alhamdulillah, saya bersyukur kerana dilahirkan daripada keturunan seorang pendakwah ataupun ustaz. Dengan darah keturunan arwah yang mengalir seluruh tubuh menyapa ke jiwa saya. Inilah antara salah satu sebab saya memilih profession pernulisan dakwah Islamiah.


 Allahyarham adalah datuk kepada abah saya, keluarga sebelah arwah nenek saya.

Nama arwah ialah Allahyarham Haji Hamzah Bin Allahyarham Haji Ahmad.

Arwah ialah bapa kepada nenek saya, Allahyarhamah Hajah Kalsom. Arwah meninggal dunia pada tahun 1969 dan dikebumikan di Teluk Intan, Perak Darul Ridzuan.

Disedekahkan buat mereka semua. Al Fatihah.

Semoga darah keturunan ini dapat pula berdakwah serta melahirkan genarasi beriman dan berilmu yang menyumbang kepada dunia dae'i seterusnya memartabatkan kembali Islam di muka bumi, insya Allah.

Amin Ya Rabbal'allamin.

Wallahhua'alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan