Mencari Redha Ilahi


17 Februari 2011

Entahlah, ha,ha,ha,ha daei oh daei, macam-macam

Seandainya ini takdirMu
aku sedia menerimanya
biar hati masih diulit duka lalu
namun
demi kekuasaanMu
aku sebagai hambaMu
seperti perenang yang lemas di lautan

antara kecintaan kepada daei Islamiah
atau memilih dambaan tanggungjawabku sebagai peneman Adam
aku kini tersepit
antara dua pilihan
namun aku lebih cintakan dunia dakwah
kerna ini penaku untuk akhirat

ujian yang Engkau berikan pada diriku
oh Tuhan, amat sukar jalanan ini
penuh deduri dan liku di tepiannya
aku hanya punya satu hati
pernah dilukai oleh lelaki bernama suami

andai aku memilih perkahwinan
tiada niat di hatiku pada waktu ini

aku cuba beristhikharah
namun belum kutemui jawapanMu
aku resah
aku terus mencari
mengembara ke hati ini
mendalami apa yang cuba Kau berikan padaku
adakah ia cuma mainan atau punya kesungguhan
entahlah, ya Allah
pinta kupadaMu
cuma ketenangan, kedamaian daripada rahmatMu
Ya Rahman, Ya Rahim.

Amin Ya Rabbal allamin.

1 ulasan:

  1. Macam mana kehidupan daei apabila dia telah membuatkan orang jatuh hati pada dia? sungguh membingungkan..... cuma saya anggap ia satu cabaran kecintaan kepada Allah SWT, Wallahhua'alam

    BalasPadam